Tuesday, December 23, 2014

Pengalaman Serik Berpantang dengan Shaklee

Alhamdulillah pagi ni saya nak bercerita kepada anda semua di luar sana berkenaan pengalaman saya sendiri yg berpantang dengan supplemen Shaklee. Pertama kali saya mengamalkan sepenuhnya set berpantang ni.

Masa anak pertama dan kedua dulu tak pernah nak ambil tahu. Jadi anak ketiga ni baru mencubanya. Alhamdulillah badan memang serasi sangat. Luka bersalin 5 hari je dah sembuh. Nak duduk pun dah tak sakit. Walhal saya rasa doktor jahit macam tebal macam banyak :) sebab masa kat labour room tu memang doktor tak guna pisau pun, dia galakkan saya push sendiri baby. Bagi luka lekas sembuh saya konsisten ambil Zink Complex. Sebenarnya bukan luka bersalin je boleh amalkan Zink, luka pembedahan lain pun boleh atau luka yg kecil pun boleh insyaAllah. Saya memang syorkan anda ada stok Zink di rumah sebab ianya tersangat murah cuma RM33.75 dan ada 120 biji. Banyak tu. 

Dari segi tenaga, saya rasa badan memang bertenaga dan tak mudah longlai. Saya ambil Vitalea (multivitamin) bersama Vitamin C untuk penyerapan yg terbaik!

Rasa stress pun tak ada. Almaklumlah orang dalam pantang ni emosi kadang terlebih sensitif, perlu dijaga sebaik-baiknya untuk mengelakkan royan. Saya amalkan B complex sebiji sehari selepas makan. Rasa penat saya tidur. Rasa letih saya baring, nama pun baru lepas bersalin memang kena berehat banyak agar dalaman dan luaran kita sembuh dengan baik.

Malam sebelum tidur saya tak lupa ambil Ostematrix. Ini bertujuan untuk keperluan kalsium saya. Bantu saya lancarkan pembuangan, uii takut weh buasir lepas bersalin. Bagus sangat Ostematrix ni, najis kita jadi lembut dan hindari sembelit. Badan pun rasa cergas je bangun malam susukan baby. Tak ada sakit pinggang dan sebagainya.

Alhamdulillah, berpantang kali ni memang buat saya teruja. Malahan ada kawan yg datang ziarah pun bagitahu wajah saya tak nampak langsung pucatnya walhal masa tu saya baru berpantang hari keDUA!

Bagi yg mencari SET BERPANTANG, saya syorkan anda teliti keperluan set itu. Ada sesetengahnya tak pakai semua pun, ada juga yg tak gemar makan jamu, sudahnya terbuang gitu je dan membazir. Macam vitamin Shaklee ni, selepas berpantang pun kita masih boleh teruskan malahan suami pun boleh kongsi vitamin tu dengan kita. JIMAT DAN BERBALOI!


Untuk ibu menyusu, anda boleh add on ESP dan Alfalfa sebagai penggalak susu (milk booster). Pastikan ibu memahami konsep penyusuan yg sebenar. Supply and demand.

Bagi yg berminat untuk tahu lebih lanjut boleh terus hubungi saya melalui medium berikut.

Nurulhuda | id 907781 | sms/whatsapp 0122479113

No comments:

Post a Comment